Wikborg Rein er et av Norges største og mest internasjonale advokatfirmaer med kontorer i Oslo, Bergen, London, Singapore og Shanghai.
En strategi for fremtiden
Wikborg Rein – Ny nettside for et ledende advokatfirma
Wikborg Rein hadde jobbet frem en ny strategi som skulle bidra med å posisjonere dem enda bedre, der de ønsket å skifte fokus fra å ha rollen som fagekspert til å være en dyktig og dedikert partner for kundene. Med den nye strategien som viktig fundament ble det gjennomført en grundig design og utviklings-prosess.
Hovedmål for prosjektet
• Løfte Wikborg Reins nye strategi gjennom deres visuelle utseende og nettsted
• Skreddersy front-end etter Wikborg Reins behov slik at nettstedet er enkelt i bruk for nettredaktøren
• Integrere nettstedet med andre tjenester og databaser for å sikre sømløs funksjonalitet


Min rolle
Som prosjektleder, kundeansvarlig og digital rådgiver hadde jeg ansvar for:
Innsalg og konkurransepitch som sikret prosjektet i sterk konkurranse.
Utarbeidelse av fremdriftsplaner, estimater og fasilitering av workshops.
Ledelse gjennom innsiktsfasen, inkludert spørreundersøkelser, intervjuer og webanalyse.
Utvikling av en konseptuell nettsideløsning basert på deres strategi og mål for digitalisering.
Resultat
Nettsiden ble utviklet med utgangspunkt i eksisterende profil, men basert på funn fra innsiktsfasen ble det også igangsatt flere prosjekter for å videreutvikle den visuelle identiteten. Dette helhetlige grepet styrket både deres digitale tilstedeværelse og merkevare.
Dette prosjektet demonstrerer hvordan strategisk innsikt, kreativ konseptutvikling og tett samarbeid kan levere en løsning som oppfyller både umiddelbare og langsiktige mål.
Helene S. Lillebye-Teien, Seniordesigner/ Web Manager, Wikborg Rein